Vanliga frågor

 

Innehåll

Kundservice

Leverans

Logga in

Betalning

Retur

Allmänt

Mitt konto

 


Kontakta kundservice

Hur når jag Happy Green?

Du är alltid välkommen att kontakta oss – vi finns här för att hjälpa dig!

Live chatt: Vardagar mellan ca 09-16
(Du finner chatt rutan längst ner till höger på vår hemsida, genom den kan du också sända oss ett mejl. Högst upp i rutan ser du om vi är tillgängliga just nu eller om vi svarar dig lite senare).
 
E-post: [email protected]
Svarstider: 0-2 arbetsdagar

Telefon öppettider
Helgfri tisdag - torsdag mellan kl 10-14
08-450 60 60 

Tillbaka till toppen

 


Leverans

Hur spårar jag mitt paket?

När din order är klar att hämtas från vårt lager av fraktbolaget du valt skickar vi en leveransbekräftelse till din e-postadress. Klicka på spårningslänken för att ta reda på var ditt paket är.

När kommer mitt paket?

Vi har 1-3 dagars leveranstid på alla våra paket (arbetsdagar). Handlar du för mindre än 599 kronor kostar frakten från 39 kronor. När du handlar för mer än 599 kronor finns det minst ett gratis fraktalternativ att välja på.

Adresser på Gotland och i Norrland har normalt något längre leveranstid. Leveransförseningar kan förekomma och vi kan inte lämna någon garanti för leveranstiden.

Var ser jag min order?

När vi tagit emot din beställning skickar vi först en orderbekräftelse och sedan en leveransbekräftelse till din e-postadress.

Du kan se alla dina beställningar genom att logga in på Mina sidor

Mitt paket var skadat, hur gör jag?

Börja med att ta bilder på det som gått sönder eller är defekt. Vi behöver bilderna och ditt ordernummer för att kunna hjälpa dig göra en reklamation. Skriv till [email protected] så hjälper vi dig vidare.

Paketet innehöll fel produkt, hur gör jag?

Skriv till [email protected] så hjälper vi dig vidare! 

Jag vill ändra min order, går det?

Vi kan tyvärr inte göra ändringar i en lagd order.

Tillbaka till toppen

 


Logga in

Jag har glömt mitt användarnamn?

Ditt användarnamn hos Happy Green är din e-postadress.

Om det inte fungerar, kontakta oss så hjälper vi dig! [email protected]

Jag har glömt mitt lösenord?

Skriv in din e-postadress här så skickar vi en länk till ett nytt lösenord inom kort.

Tillbaka till toppen

 


Betalning

Hur betalar jag?

Du kan välja flera betalsätt i kassan:

Klarna Faktura
Klarna Konto
Kort

Swish
Banköverföring via internetbank
Direktbetalning via Mobilt BankID

Vi använder Klarna Checkout som är en betalningslösning från Klarna. I kassan visas vilka betalsätt som är tillgängliga för dig vid köptillfället.

Läs mer om våra betalsätt här.

Hur får jag en återbetalning?

Om du har gjort en retur eller reklamation som vi har godkänt på kundtjänst så skickar Klarna information om återbetalning till den e-postadress du angav vid köpet. Följ instruktionen för att få tillbaka pengarna det konto som betalningen gjordes ifrån. Om du har betalat med kort/direktbetalning så ska återbetalningen finnas på ditt konto inom 5 bankdagar. Om du har betalat via faktura så kan det ta upp till 10 bankdagar.

Är det avgiftsfritt att betala med faktura?

Ja, Klarna Faktura med 14 dagars betaltid är avgiftsfri. Det är också avgiftsfritt att betala med kort och banköverföring.

Klarna Konto delbetalning har 19,9% i årsränta och 29 kr i aviavgift men ingen uppläggningsavgift.

Läs mer om våra betalsätt här.

Var är min faktura?

Din faktura skickas från Klarna till den e-postadress du anger vid köpet.

Om du saknar en faktura kan du logga in på Klarna för att hämta dina betalningsuppgifter.

Du kan också kontakta Klarnas kundservice via www.klarna.se

Tillbaka till toppen

 


Retur

Har jag rätt till öppet köp?

Som konsument har du rätt till 14 dagars ångerrätt från den dagen du tar emot din order.

Ångerrätten gäller inte för livsmedel samt för varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- och hygienskäl (exempelvis skönhetsprodukter, koststillskott, läkemedel, intimprodukter). Om en vara har förseglats får du inte bryta förseglingen om du vill kunna utöva din ångerrätt.

Vi debiterar 150 kr för outhämtade brev och paket.

Läs mer om hur man gör en retur här.

Hur gör jag en reklamation?

Börja med att ta bilder på det är skadat eller är defekt. Vi behöver bilderna och ditt ordernummer för att kunna hjälpa dig göra en reklamation.

Hör av dig till kundtjänst så hjälper vi dig!

Mitt paket var skadat när jag fick det. Hur får jag ett nytt?

Om du ser att paket är skadat redan när du får vid uthämtningsstället ska du inte kvittera ut det. Låt det istället gå tillbaka som en retur. Därefter kontaktar du kundservice.

Om du ser att paket eller innehållet är skadat eller felaktigt när du kommer hem ska du reklamera det.

Börja med att ta bilder på det är skadat eller är defekt. Vi behöver bilderna och ditt ordernummer för att kunna hjälpa dig göra en reklamation.

Hör av dig till kundservice så hjälper vi dig!

Hur skickar jag tillbaka en retur?

1. Kontakta kundservice

Vi behöver få reda på vad du önskar returnera och vilket ordernummer det gäller.
E-post: [email protected]

2. Förpacka väl

Återanvänd gärna emballaget du fick vid leveransen. Lägg med följesedeln och tejpa paketet ordentligt.
Returadress: Happy Green C/O: Shelfless, Viaredsvägen 24, 504 64 Borås

3. Skicka tillbaka paketet

Du står för returfrakten och har ansvaret för produkten tills den når oss.

4. Återbetalning

När vi tagit emot och godkänt din retur betalas dina pengar tillbaka. Vid justering av din order e-postar Klarna en ny faktura till dig.

Jag har inte fått det jag beställde. Hur får jag rätt produkter?

Kontakta kundtjänst och beskriv vad som har blivit fel i din beställning.

Läs mer om hur du gör en reklamation här.

Tillbaka till toppen

 


Allmänt

Jag hittar inte min favoritprodukt, har ni den?

Vi har ett stort sortiment i lager men ibland saknas ändå något eller så kan det vara klurigt att hitta rätt.

Börja med att kolla i den kategori där den hör hemma. Testa också att söka på produktens namn, varumärke eller EAN-kod. Om produkten har utgått ur vårt sortiment länkar vi till en ersättningsvara om det finns en sådan.

Om du ändå inte hittar produkten du letar efter är vi tacksamma för tips! Om vi listar produkten du tipsar om i vårt sortiment skickar vi en som tack för hjälpen när vi får in den på lager.

Tipsa oss på kundtjänst, e-post: [email protected]

Har ni någon fysisk butik?

I dagsläget har vi ingen fysisk butik utan finns bara online.

 

Kan jag beställa från annat land än Sverige?

Nej, vi har bara möjlighet att leverera ditt paket inom Sverige.

Kan jag handla om jag saknar e-postadress?

För att du ska kunna genomföra ett köp behöver du ange din e-postadress.

Vad gör ni med mina uppgifter?

Kreditkortsinformation

Happy Green lagrar eller behandlar ingen kreditkortsinformation utan skickar den endast vidare till Klarna genom säker SSL-kryptering för att utomstående inte ska kunna läsa eller komma åt den.

Personuppgifter

Läs mer om vår personuppgiftspolicy här.

Tillbaka till toppen

 


Mitt konto

Behöver jag ha ett konto för att kunna köpa?

Som privatkund kan du handla i snabbkassan om du inte väljer att registrera dig som kund hos oss.

När du loggar in kan du se dina tidigare beställningar och spåra paket enkelt.

Hur registrerar jag ett Happy Green konto?

Välkommen att registrera ett konto hos oss här.

 

Tillbaka till toppen