Öppet köp och retur

Ångerrätt 

Som konsument har du rätt till 14 dagars ångerrätt från den dagen du tar emot din order, enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Det innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Happy Green det inom 14 dagar från mottagandet av den beställda produkten (ångerfristen).

Ångerrätten gäller inte för livsmedel samt för varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- och hygienskäl (exempelvis skönhetsprodukter, koststillskott, läkemedel, intimprodukter). Om en vara har förseglats får du inte bryta förseglingen om du vill kunna utöva din ångerrätt.

Om produkten är i försämrat skick vid retur gör vi ett avdrag på återbetalningen som motsvarar det minskade värdet på produkten, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Vid utövande av ångerrätten betalar du returfrakten. Då du ansvarar för produkten till dess att vi mottagit denna är det viktigt att produkten är väl emballerad. Produkten ska skickas eller lämnas i retur inom två veckor räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätten inkommit till Happy Green.

Ej uthämtat paket

Vi debiterar en avgift om 150 kr för beställningar som inte hämtas ut från det postombud dit beställningen skickats. Avgiften avser kostnader för returfrakt, hantering och administration.

Reklamation

Om en produkt är trasig eller på annat sätt defekt har du rätt att reklamera den. Börja med att ta bilder på det är skadat eller är defekt. Vi behöver bilderna och ditt ordernummer för att kunna hjälpa dig göra en reklamation.

Vi undersöker alltid noggrant de produkter du har beställt innan vi packar och skickar dem till dig. Detta för att minimera risken att du får fabriksskadat gods. Trots detta kan det ibland uppstå transportskador under frakten. Skulle produkten vara trasig eller felaktig när den anländer får du reklamera produkten. Inspektera mottagen produkt noga vid mottagandet.

Om du reklamerar en produkt kommer vår kundtjänst att höra av sig till dig inom sju arbetsdagar. Återsänd ingen produkt förrän vår kundtjänst hört av sig. Happy Green väljer om felet ska åtgärdas eller om du ska få en ny produkt. Om du är missnöjd med ett reklamationsärende kan du alltid vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden på www.arn.se. Om vi skulle hamna i en tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Så här gör du en retur

1. Kontakta kundservice

Skicka e-post till kundservice@happygreen.se eller ring 08- 450 60 60.

2. Förpacka returen väl och med lämpligt fyllnadsmaterial.

Följesedeln ska vara med i paketet och det ska förslutas ordentligt med tejp. Skriv vår returadress på paketet: Happy Green c/o HKC, Källvattengatan 5, 213 76 Malmö.

3. Skicka tillbaka paketet.

Vi rekommenderar att du använder PostNord vid ditt närmaste postombud / uthämtningsställe.

Återbetalning

När vi har tagit emot och godkänt din retur betalas dina pengar tillbaka till samma konto du betalade med, vilket sker senast inom 14 dagar från meddelande om utövande av ångerrätt. Klarna skickar även en uppdaterad faktura på e-post till dig.